Initiatiefnemer Marcel Vogels (MeMo2) legt uit dat HOME is ontstaan vanuit de intentie om adverteerders te helpen bij media, marketing of business transformatieprocessen. En wel door een complete bundeling te bieden van kennis, competenties, techniek en data.
HOME moet bedrijven samenbrengen met specialistische kennis op uiteenlopende terreinen, zoals dsp’s/dmp's, crossmedia brand en performance tracking, performance modeling, datascience, business intelligence en cross-device analytics. Daarnaast is er ruimte voor communicatiewetenschappers, econometristen en data-scientists vanuit samenwerkingen met diverse universiteiten en HBO’s.
HOME is gevestigd in een monumentaal pand aan de Vondelstraat in Amsterdam, waar ruimte is voor ruim 75 specialisten. De huidige basis bestaat uit MeMo2, maar complementaire specialisten zullen worden momenteel toegevoegd. Het MeMo2 DataScience Center in Groningen blijft intact, al worden delen hiervan naar HOME gehaald.
Meer informatie is binnenkort te vinden op de website en Facebook-pagina. Hier is tevens een agenda te vinden van colleges, inspiratiesessies en workshops die HOME gaat organiseren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!