Op 6 juni reiken Tijdschrift voor Marketing, Nima en PIM de Marketeer of the Year prijs 2007 uit. Zoals bekend zijn er drie genomineerden.
Met name Jan Marijnissen van de SP trok veel aandacht met zijn nominatie. Links en rechts werd er ook getwijfeld of de politicus wel een marketingprijs kan en mag winnen.
Nou, als voorzitter van de jury mag ik er niet te veel over zeggen, maar als we hadden gedacht dat hij de prijs niet verdiende, hadden we hem niet genomineerd. Voor meer informatie moet je echt wachten tot 6 juni op MarketingLive.
Vorige keer was dat een succes, en ik denk dat met de presentaties van de drie genomineerden dit keer ook vuurwerk te verwachten is.
SRM'er Max Kohnstam zegt er vandaag in zijn column in Adformatie ook weer wat over. ('Jan Marijnissen mag die prijs niet winnen!')
En hoewel de meeste critici hun eigen politieke afkeer voor de SP kennelijk moeilijk kunnen loskoppelen van de waardering voor de vakman die Marijnissen toch is, denk ik heel eenvoudig.
Een politicus moet zijn opvattingen ook aan de m/v brengen en als dat op een vernieuwende, succesvolle manier gebeurt, dan verdient dat lof. Marijnissen wil de democratie niet omverwerpen of bepaalde groepen uit de samenleving verwijderen, dus met zijn ethische normen is ook niets mis.
Toch denk ik dat jullie je stem maar moeten laten horen. Is Jan Marijnissen een marketeer? Stem!
Onze vorige poll ging over al die prijzen die deze maanden worden uitgereikt. Ik zit in nogal wat jury's, maar enige prijsinflatie is er wel. Je moet wel echt een sufferd zijn wil je nergens genomineerd zijn.
200 stemmen kwamen er binnen op onze poll. Een krappe meerderheid van 52 procent vindt het vreselijk, want het is gewoon te veel.
48 procent kan er wel mee leven. 18 procent van die groep vindt het gewoon leuk, want de prijsuitreikingen geven de kans tot netwerken. 30 procent vindt dat we niet moeten zeuren en gewoon 1000 prijzen moeten laten bloeien.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!