Het gaat om de webshops Baby & Peutershop, Makro Direct, Wijn online, Baby & Peutershop en Makro Webshop.
Makro schrijft op de eigen site: ‘We willen van inkopen en shoppen weer een beleving maken’ en de online activiteiten dragen hier niet aan bij.
In 2012 begon Makro met de webshops.
'Zo gaan we gaan niet winnen'
Makro-topman Kef van Helbergen gaf in maart in Foodmagazine al aan dat dit zou gaan gebeuren: ‘We stoppen met e-commerce gericht op ondernemers, want zoals we het nu doe, gaan we het niet winnen. We gaan ons richten op de winkels.’ In februari gaf de groothandel aan de strategie te gaan wijzigen.
Makro gaat in het nieuwe winkelconcept 50 procent minder producten verkopen.
De winkels moeten fysieke marktplaatsen worden, meent Makro. Daarom stelt het bedrijf de winkels open voor andere activiteiten: ondernemers kunnen er hun eigen diensten en producten aanbieden. Met de nieuwe werkwijze wil Makro ook kleine zelfstandigen weer naar de winkel trekken.
De eerste vestigingen met het nieuwe winkelconcept gaan 6 juli open, alle huidige 17 winkels zullen worden aangepast.
Distrifood schrijft dat horeca-ondernemers kunnen nog wel online kunnen blijven bestellen.
Bron: Distrifood/ Het Financieele Dagblad
Foto: Wikipedia
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!