Luchtvaartbranche volhardt in misleiding

De Europese luchtvaartbranche blijft de online ticketkopers ‘ernstig en hardnekkig’ verkeerde informatie geven, zoals misleidend lage prijzen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Het is onaanvaardbaar dat een op de drie consumenten die online een vliegticket boeken, wordt afgezet of misleid', zegt EU-commissaris voor consumentenbescherming Meglena Kuneva over een onderzoek in opdracht van de Europese Commissie.

Bij het onderzoek waren vijftien nationale instanties in de EU plus Noorwegen betrokken. Nederland deed niet mee.

Van de 386 onderzochte websites moesten de diensten tegen eenderde (137) optreden wegens inbreuken op het EU-consumentenrecht. Ruim de helft van deze websites is in orde gebracht.

Veel sites vertoonden meerdere problemen. Misleidende prijsaanduidingen bleken het grootste probleem (58 procent). Op 15 procent van de websites bleek de geadverteerde aanbieding niet beschikbaar. Bij 49 procent van de sites was iets mis met de contractvoorwaarden, zoals voorwaarden die niet beschikbaar waren in de juiste taal. Soms had de maatschappij vast een hokje aangevinkt voor een aanvullende dienst, zoals een verzekering (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie