Drankenproducent Lucas Bols heeft de wereldwijde distributierechten verworven voor Nuvo, een mousserende likeur die geproduceerd wordt door zijn Amerikaanse branchegenoot London Group. Daarbij heeft het bedrijf ook een optie bedongen om het merk op termijn helemaal over te nemen. Financiële details zijn niet bekendgemaakt
Groeivooruitzichten
Nuvo wordt gemaakt van wodka, mousserende wijn en vruchtennectar. Het felroze drankje geldt als zeer exclusief en doet het vooral goed bij vrouwen, met ijs of in een cocktail, aldus Bols. Het bedrijf ziet goede groeivooruitzichten voor het merk en verwacht dat het al op korte termijn kan bijdragen aan de winst.
Rémy Cointreau
Bols begint de samenwerking met Novo volgend jaar in de Verenigde Staten. Het bedrijf denkt daarmee zijn aanwezigheid in die markt te kunnen versterken, wat ook de verkoop van Passoã ten goede zal komen. Over dat likeurmerk werd eind vorig jaar een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Franse branchegenoot Rémy Cointreau.
Marketing beter benutten
Daarnaast zorgt de overeenkomst met London Group volgens Bols voor een betere benutting van het eigen marketing- en distributieplatform. Dat kan op die manier worden versterkt, zonder dat daar veel extra investeringen voor nodig zijn, aldus het bedrijf. Na de eerste stap in Amerika volgen meer markten wereldwijd.
Bron: ANP
Beeld: http://www.sparklingnuvo.com/
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!