Op de beelden zijn tamelijk jonge modellen te zien die in een schoolse omgeving poseren met kleding die daar op z’n minst als controversieel kan worden aangemerkt.
In de afgelopen week liep de discussie op sociale media stevig op en het kledingmerk verwijderde de meest controversiële foto’s snel van zijn Instagram-account. Veel gebruikers vonden het beeldmateriaal ongepast, sexy of pornografisch. American Apparel verdedigt zijn ‘School Days’-campagne overigens en knipoogt ongegeneerd naar het Lolita-gehalte van zijn uitingen. Zo werden twee kledingstukken vernoemd naar Nabokov’s roman.
Voormalig ceo Dov Charney, afgelopen juni nog ontslagen na beschuldigingen van oneerbare seksuele voorstellen op de werkvloer, heet de geestelijk vader te zijn van het nieuwe meer sexy imago van American Apparel. Het merk scheert overigens graag langs het randje en kwam al eerder in opspraak met campagnes die sexistisch of ongepast werden bevonden. Dat leidde in 2011 al tot een berisping van de Advertising Standards Authority (ASA).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!