Dat blijkt uit cijfers die marktonderzoeker Telecompaper zondag heeft gepubliceerd. Ziggo had in het tweede kwartaal te maken met een teruglopend aantal klanten, maar kreeg er in het derde kwartaal 29.000 aansluitingen bij. KPN (inclusief Telfort, XS4ALL en Edutel) groeide net iets harder met 31.000 nieuwe aansluitingen.
Ziggo heeft in Nederland het grootste marktaandeel: 43,6 procent. Het aandeel van KPN groeide met 0,1 procentpunt naar 40,5 procent. Dit is hetzelfde niveau als aan het einde van 2013. In totaal hebben 7,09 miljoen huishoudens een breedbandaansluiting
Ondanks de steeds groter wordende verzadiging zal de breedbandmarkt naar verwachting in 2015 groeien met 2,6 procent, met een afgezwakte groei van 2 procent in 2016. Glasvezel en kabel blijven groeien, verwacht Telecompaper, waarmee de aanhoudende daling van breedband via DSL kan worden gecompenseerd.
Voor de periode 2015-2019 wordt een gemiddelde groei per jaar van 1,9 procent voorspeld in het aantal breedbandverbindingen.
Meer informatie staat in het Dutch Broadband Q3 rapport.
Lees ook: Hoe KPN en Ziggo mediabedrijven worden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!