Naast het vieren van het jubileum is het afgelopen jaar ook gebruikt om de positionering nog eens goed op papier te zetten. Vanuit deze positionering is ook gekeken naar een huisstijl die het park klaar moet maken voor de start van wederom 100 jaar Burgers’ Zoo.
Maart 2013 was voor Burgers’ Zoo de kick-off voor een positioneringsonderzoek, dat heeft geleid tot een positioneringsdocument dat de waarden & normen, visie, missie en positionering (belofte) van Koninklijke Burgers’ Zoo richting dagbezoekers en de zakelijke markt vertaalt. Er is voor gekozen om de positionering van de zakelijke markt los te trekken en apart te benaderen.
Vanuit de positionering is een huisstijlvraagstuk ontstaan. Burgers’ Zoo heeft daarom een nieuwe huisstijl gelanceerd die de positionering of belofte van het park waarmaakt. De visuele identiteit van Burgers werd ontwikkeld door De Mat. Er is gekozen voor een stijl waarbij de verschillende leefomgevingen een eigen kleur krijgen waarin niet alleen dieren centraal staan maar ook de natuurlijke leefomgeving. Burgers’ Zoo heeft ervoor gekozen om de dieren ook in het logo in hun natuurlijke leefomgeving af te beelden. Het nieuwe logo laat niet alleen de variëteit aan dieren zien, wat als zeer belangrijk wordt ervaren door bezoekers, maar benadrukt tevens het natuurlijke karakter van het park.
De nieuwe huisstijl heeft invloed op alle uitgaande materialen. Hierdoor zal naast al het offline materiaal ook de website in de nieuwe stijl worden gegoten waarbij beleving en bezoeker centraler komen te staan.
Vanuit de nieuwe positionering zullen er ook nieuwe proposities worden ontwikkeld. De eerste nieuwe propositie die ontwikkeld wordt zijn de Afrikaanse dagen in het Safari Meeting Centre waarbij bezoekers van het park drie dagen in de meivakantie kunnen genieten van een Afrikaanse markt, muziek, dans, workshops, rondleidingen en eten met zicht op de wijde savanne van Burgers’ Safari. Aansluitend bij de wensen van de bezoeker en abonnementhouder naar nog meer beleving en een breder service-aanbod.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!