Vleeswarenmerk Kips, dat overigens al 105 jaar bestaat, heeft zijn huisstijl en verpakking aangepast. Het merk is vooral bekend van zijn leverworsten, maar heeft in de loop der jaren zijn assortiment uitgebreid met andere slagersproducten. Dát en de veranderende consumentenbehoefte, waarbij de roep om ‘échte en eerlijke vleeswaren’ doorklinkt waren aanleiding voor de verandering.
Opgeschoonde branding
Kips benadrukt zijn ‘vertrouwde slagerskwaliteit’ en doet dat volgens zijn designbureau Reggs vooral met een eigentijdse en trotse invulling. Uitdaging wast de heritage van het merk te respecteren en tegelijk te ontdoen van elementen die niet meer passen bij een ‘eigentijds, Hollands, nuchter en authentiek karakter’. Reggs in ronkend marketingjargon: ‘De trotse en opgeschoonde branding, de duidelijke visuele taal en de onverbloemde productfotografie zorgen voor een opvallende en onderscheidende verpakkingsreeks, uiteraard met behoud van de vertrouwde Kips-kwaliteit en -herkenbaarheid. Dit heeft geresulteerd in een helder en inzichtelijk assortiment, waardoor de producten beter in het schap te vinden zijn.
In een rtv, gemaakt door Alfred gaat Kips nog eens helemaal los op het onuitroeibare fenomeen dat Kips eigenlijk nooit meer loskomt van zijn heritage...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!