Marc Vangeel staat sinds afgelopen zomer aan het roer van Telegraaf Media Groep na de meest woelige periode in de geschiedenis van het mediaconcern, waarbij het Belgische Mediahuis samen met VP Exploitatie van de familie Van Puijenbroek aan het langste eind trok in de overnamestrijd met John de Mols Talpa.
TMG had niet eerder een Vlaming als topman. Marc Vangeel heeft veel ervaring in de uitgeefbranche. Sterker nog: al sinds 1994 heeft hij hoge functies binnen Concentra. Rond de millenniumwisseling werd Vangeel de baas van een deel van de uitgeverij, zo’n tien jaar later werd hij topman van heel Concentra.
Rust
Onder zijn leiding kwam er een Belgische fusie tussen Concentra en Corelio in 2013 en die joint-venture kreeg de naam Mediahuis. Hij werd er vervolgens hoofd-toezichthouder. Vier jaar later is hij hoofd-toezichthouder af en leidt hij TMG. In de tussentijd deed Vangeel veel ervaring op binnen een concern dat niet alleen een krantenuitgever is, maar ook televisie, radio en digitaal.
In zijn eerste openbare optreden in oktober tijdens een adverteerdersevenement van TMG in de RAI in Amsterdam benadrukte Vangeel nogmaals dat de rust bij het Telegraaf-concern moet weerkeren en verontschuldige zich voor de onrust die er de afgelopen jaren was. 'Daardoor zijn we er niet altijd voor u (de adverteerder, red.) geweest. Dat moet beter.'
Hij verwacht zelfs dat TMG binnen korte tijd 'de parel aan de kroon van Mediahuis' zal zijn. Dat gebeurt met een strategie waarbij 'woord en beeld' centraal staan. Hoe de koers er echt uitziet, heeft hij nog niet bekendgemaakt.
Benieuwd naar de plannen van Marc Vangeel met TMG? Die vraag kun je zelf aan hem stellen tijdens het media-event Minds in Media van Adformatie op 11 december a.s. Vangeel betreedt dan het podium samen met Peter de Mönnink (Sanoma/Talpa), Sven Sauvé (RTL) en Pim van der Feltz (Google)
Kijk hier voor inhoud en kaarten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!