De ondernemer en investeerder gaat zich volledig richten op zijn investeringsfonds Peak Capital, waarmee hij startups zoals Catawiki helpt harder te groeien.
Johan van Mil kijkt met veel plezier terug op zijn tijd bij DDMA (Data Driven Marketing Association). ‘Er kwamen steeds meer leden uit het digitale speelveld bij en de belangen en behoeften van consumenten werden steeds belangrijker. Alles wat DDMA nu doet, wordt gedaan met het idee dat keuzevrijheid goed is voor de consument. Met die insteek zijn we ook steeds meer een serieuze gesprekspartner geworden van de politiek. Niet alleen in Den Haag, maar ook in Brussel.’
Toekomst van data
Van Mil ziet een grote toekomst weggelegd voor het gebruik van data door bedrijven. ‘Het marketingvak draait nu al volledig om data en we staan nog maar een het begin. De hoeveelheid data gaat exponentieel groeien en steeds meer apparaten worden met elkaar verbonden. Wat mij betreft gaat dat vooral leiden tot betere dienstverlening en betere producten.’
Waardering
Diana Janssen, directeur van DDMA, looft de bijdrage die Van Mil de afgelopen tien jaar heeft geleverd aan de ontwikkeling van de brancheorganisatie. ‘Met zijn ervaring als eigenaar van meerdere onlinemarketingbedrijven heeft Johan daarbij een hele grote rol in gespeeld. Hij is medeverantwoordelijk voor de koers die we nu varen, met de focus op keuzevrijheid van consumenten.'
Over DDMA
DDMA heeft nu 275 leden, die zij adviseert over privacy en wetgeving en informeert over trends en ontwikkelingen. Het meest recente initiatief, de Data Academie, is gericht op het bijscholen van marketeers en bedrijven op het gebied van data. Daarnaast behartigt DDMA de belangen van de sector in Den Haag en Brussel.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!