Marktonderzoeksbureau Ipsos heeft 1100 Nederlanders online uitgevraagd wat ze als meest invloedrijke merken ervaren. Google prijkt daarin bovenaan, gevolgd door Facebook, Samsung, Microsoft en Albert Heijn. Het onderzoek vond online plaats en is volgens Ipsos representatief.
Het onderzoekbureau stelt dat Albert Heijn volgens veel Nederlanders de behoefte van de consument begrijpt en het bedrijf de manier waarop mensen boodschappen doen heeft veranderd. Binnen de categorie retailers eindigt Kruidvat op een derde plaats en heeft daarmee Jumbo (4) en Hema (5) ingehaald. De drogisterij scoort in het onderzoek met name hoog op ‘aanwezigheid’ en ‘betrouwbaarheid’. Volgens Ipsos beschouwen Nederlanders Samsung als meer ‘invloedrijk’ dan Apple. Hoewel beide merken hoog scoren op ‘leading edge’ wordt Samsung vaker dan Apple gezien als het meest ‘aanwezige’ merk.
De respondenten vinden Albert Heijn het meest maatschappelijk verantwoorde merk, gevolgd door ANWB en NS. Bovendien wordt de grootgrutter gezien als meest betrokken, gevolgd door Samsung en Microsoft én als meest ‘aanwezig’. ANWB ziet men als meest betrouwbare merk, aldus Ipsos.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!