Premium

Hornbach kiest voor Nederlandse benadering

Nieuwe campagne van Duitse bouwmarktketen geeft een kijkje in de Hornbach-vestiging in Nieuwegein.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat onderscheidt Hornbach nu echt van andere bouwmarkten? Die vraag staat centraal in de nieuwe campagne van Hornbach, waarin twee vrienden de kijker meenemen op ontdekkingsreis door een Hornbach-vestiging.

Bijzonder is dat de commercials, die vanaf komend weekend te zien zijn op de landelijke tv, oor het eerst in de geschiedenis van Hornbacht zijn opgenomen in Nederland.

Bekijk hier alvast de eerste spot.

De Hornbach-commercials die de meeste mensen kennen, zijn er vooral op gericht het merk Hornbach anders te positioneren dan andere retailers doen. &;Dankzij die onderscheidende benadering hebben we een sterke naamsbekendheid opgebouwd Toch was het tijd voor een aanvullende insteek, speciaal voor de Nederlandse markt. We wilden een campagne die de unieke eigenschappen van Hornbach bij de consument op het netvlies brengt,&; vertelt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach Nederlan.

Hieruit ontstond het concept ‘Ontdekkingsreis bij Hornbach’, waarin twee vrienden op humoristische wijze een vestiging ontdekken. Met één van de vrienden achter de camera volgen we zijn melige makker, die door de vestiging loopt en gaandeweg onder de indruk raakt van het enorme assortiment, de vaste lage prijzen en de vriendelijkheid en deskundigheid van de medewerkers. 

Een heel ander soort campagne dus dan oorspronkelijke Duitse commercials die zijn bedacht en geproduceerd door Heimat, het vaste reclamebureau van Hornbach in Duitsland. &;We ontdekten dat er Nederlandse versies van de commercials nodig waren om de boodschap hier echt te laten overkomen. Met andere woorden: een campagne in onze taal, met Nederlandse humor, en met acteurs en een bureau uit ons land; en alles opgenomen in een Nederlandse vestiging. Die kans hebben we gekregen en met beide handen aangegrepen, samen met een Nederlands bureau.&;

Nachtwerk
De commercials zijn opgenomen in de Hornbach vestiging Nieuwgein. Omdat Hornbach zeven dagen per week overdag is geopend, moest dit &;s avonds gebeuren. Een ploeg van dertig mensen heeft de hele nacht doorgehaald om de spotjes op te nemen: acteurs, cameramensen, regisseurs, projectleiding, beveiliging en figuranten. 

Credits:
Reclamebureau: Heimat Berlin
Producent/camera: No Dutch no Glory
Regisseur: The Gene

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie