John-Paul Schuirink, manager communicatie & public affairs van Heineken, nam de award vrijdagmiddag in ontvangst tijdens het jaarlijkse Stiva symposium in Muiden. Stiva (Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie) wil met de award laten zien dat alcoholmarketing leuk kan zijn èn een manier is om consumenten te wijzen op verantwoorde alcoholconsumptie.
Een vakjury nomineerde negen commercials waaruit jury en publiek samen de winnaar kozen. 'We hebben gekeken naar de kwaliteit en creativiteit van de commercial maar ook naar de verantwoorde alcoholmarketing in de commercial,' verklaarde juryvoorzitter Fred van Raaij, die het verder 'opvallend' noemde dat in veel alcoholcommercials dit jaar geen druppel alcohol wordt gedronken.
De Heineken commercial The Chase, gemaakt door Wieden + Kennedy en met in de hoofdrol James Bond, kreeg de meeste stemmen van zowel de publiek- (18+) als de vakjury en is daarmee officieel de beste en meest verantwoorde alcoholcommercial van 2015. Juryvoorzitter Van Raaij roemde vooral de 'spectaculaire beeldvoering' en het feit dat de commercial zonder gesproken woord toch een volkomen duidelijk verhaal vertelt.
De overige genomineerden waren: The match (Heineken), Highway men (Amstel Radler), Terras (Bavaria), Honey (Jack Daniels), Jaartje buitenland (Amstel), 400 jaar plop (Grolsch), Begin desire (Martini) en Cities of the world (Heineken).
Klik hier voor een online video met de bekendmaking van de winnaar van de Stiva TV Award 2015.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!