De liefde van Heineken voor het programma 6Pack was al enige tijd tanende.
Tijdens een bijeenkomst in Parijs zei Group Commercial Director, Peter van Campen, al tegen me dat het tijd was voor iets nieuws.
'Indertijd was het vernieuwend en was het een mooi marketinginstrument, maar we moeten steeds nieuwe dingen proberen', aldus Van Campen.
Heineken maakte furore door jongeren in grote vrijheid filmpjes te laten maken, en er ook niet expliciet bij te zeggen dat Heineken de nachtprogramma's op SBS mogelijk maakte.
Nu laat Heineken aan het ANP weten dat de brouwer uit het populaire multimediaplatform voor jongeren gestapt is.
De bierbrouwer heeft zijn meerderheidsbelang verkocht aan de gratis krant Sp!ts van Telegraaf Media Groep (TMG), zo heeft het dinsdag bekendgemaakt.
Heineken was een van de oprichters en een belangrijke sponsor van 6Pack. Het concern kon echter op tv niet meer adverteren rondom de producties van het jongereninitiatief. De programma's waren verhuisd van SBS6 naar MTV. De muziekzender heeft te veel kijkers onder de achttien jaar.
Heineken zegt zich op nieuwe initiatieven te willen richten om de doelgroep van 18 tot 25 jaar te bereiken.
De brouwer werkt nu ook al, samen met KPN, mee aan ON, dat televisieprogrammering in de horeca verzorgt, en aan het internettijdschrift State Magazine voor hiphoppers.
Spraakmakende filmpjes die het op internet goed deden en die uit de stal van 6Pack kwamen waren onder andere Yo Oma (voor Douwe Egberts) en de Hema-film, waarin een winkeldief door de mangel werd gehaald.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!