HBO wil meer brand awareness en doet marketingcampagne

In de campagne wordt de nadruk gelegd op prijswinnende content.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zender won tijdens Emmy Awards veel prijzen en dit vormt de aanleiding voor een grote ATL-campagne dit najaar.

Doelstelling van deze campagne is brand awareness waarbij de hoogwaardige kwaliteit van HBO’s (drama)series onder de aandacht wordt gebracht. Op tv lopen er commercials van 90 en 30 seconden. Aanvullend is er in de bioscoop, online en outdoor aanwezigheid.

Daarnaast werd een nieuwe balletdrama, Flesh and Bone, op maandag 9 november gelanceerd met een guerrilla-actie. Tijdens de maandagochtendspits konden treinreizigers in Amsterdam, Breda en Delft ‘professionele pop-up balletshows’ zien.

Het startschot voor de marketingcampagne van HBO vond eind september plaats en vanaf 5 oktober opgevoerd via tv, online, bioscoop en outdoor.

Tot en met 31 december draait er een tv-commercial van zowel 90 als 30 seconden en is er veel online advertising waarbij de focus op bijzondere formaten pre-rolls en RTB ligt. Op YouTube worden trailers van HBO-series gepromoot.

Credits
Creatie online en print: Kick Reclame
Guerrilla-actie: Raúl & Rigel
Inkoop media: Mediaxplain
Outdoor: Y MEDIA GENERATION
Videoproductie: Cape Rock

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie