De site Spitsnieuws blijft gewoon bestaan.
Metro breidt haar bereik uit door het verspreidingsgebied te vergroten en de oplage te verhogen naar een gemiddelde van 510.000 exemplaren per dag. Ook wordt de krant uitgebreid met de meest gewaardeerde onderdelen uit Spits. Zo moet een ‘nog dikkere en completere krant ontstaan met een nog grotere doelgroep’.
In oktober wordt waar nu overal waar Spits beschikbaar is een verrijkte Metro aangeboden. Volgens uitgever Cees Polman is het feit dat het dagblad De Telegraaf in het vierde kwartaal ook naar tabloid over zal gaan ‘een logisch moment om het beste van Metro en Spits samen te voegen tot één dagblad.’
Smartphones en tablets worden een belangrijk kanaal voor Metro. Hoofdredacteur Robert van Brandwijk: ‘We willen de lezer gedurende de hele dag optimaal bedienen, via het platform dat hij of zij op dat moment prefereert. Het laatste nieuws van Metro zullen wij straks direct via onze site delen. De krant is er voor achtergrond en duiding.’
De advertentiemogelijkheden in Metro worden uitgebreid met ‘creatieve advertentievormen en meer branded content mogelijkheden’. Ook is er ruimte voor crowdfunded journalistiek en user generated content.
Metro en Spits verschenen allebei voor het eerst op 21 juni 1999. TMG kocht Metro in september 2012.
Lees ook:
Frank Volmer (TMG): ‘We hebben straks de nummer 1 en 2 kranten van Nederland’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!