Ondanks de aantrekkende arbeidsmarkt, profiteren werkloze jongeren tussen de 18 en 27 jaar hier niet van. Om dit probleem aan te pakken, komt de gemeente Amsterdam deze week met een pop-upwerkwinkel voor deze groep. Volgens de gemeente is dit namelijk een moeilijk te bereiken groep.
De Amsterdam Pop Up is op 8 en 9 februari geopend op de Madurastraat 90. Meerdere organisaties zullen werk, opleidingen en stages aanbieden en het is voor de jongeren ook mogelijk om hun cv te verbeteren. Bedrijven als Zara, Men at Work en Adecco zijn aanwezig, maar ook bekende Nederlanders als Olcay Gulsen en Brownie Dutch zullen hun verhaal vertellen.
Amsterdam Pop Up wordt op 8 februari om 11.00 uur officieel geopend door de Amsterdamse wethouder Arjan Vliegenthart. De tijdelijke winkel is een initiatief van het programma Aanpak Jeugdwerkloosheid van de gemeente Amsterdam en ontwikkeld door het Unlock the Zoo Creatives van Ronald Molendijk en Robbert Meulenveld.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!