Geheim potje kabinet voor ja-campagne referendum

Het kabinet heeft een geheime reserve van 1,5 miljoen euro voor extra tv- en radioreclame als de campagne voor de Europese Grondwet dreigt te mislukken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat bericht de Volkskrant. Verder is er nog een kwart miljoen beschikbaar voor publieksonderzoek ‘ter verfijning van de strategie en de kernboodschappen’. Dat blijkt uit vertrouwelijke rapporten van de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD). Het referendum over de Grondwet (in mei of juni) kost 27 miljoen euro. Daarvan is 1 miljoen bestemd voor campagnes, eerlijk te verdelen tussen voor- en tegenstanders van de volksstemming. Maar als de ‘nee-campagne’ zeer krachtig wordt, dan heeft het kabinet nog 1,5 miljoen voor zichzelf gereserveerd. Volgens de RVD moet het kabinet ‘daarop voorbereid zijn’.

Intensief onderzoek moet het kabinet informeren hoe de burger het beste te beïnvloeden is. Media die te veel aandacht aan de tegenstanders besteden, kunnen met ‘corrigerende interviews en artikelen’ worden benaderd. Het kabinet ziet programma’s als Hart van Nederland en RTL Nieuws als belangrijke podia. Bij printmedia wordt gedacht aan Metro, Sp!ts, Libelle, Panorama en Boer en Tuinder.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie