Digitaal copywriter Floris Hülsmann werkte bij grote Nederlandse reclamebureaus (Achtung!, N=5, TBWA) en voor (inter-)nationale klanten als Heineken, Samsung en Sony. Vanaf vandaag heeft hij zijn eigen bedrijf.
Methode
Met Namarama ontwikkelt hij namen voor merken, diensten en producten. Dat doet Hülsmann volgens zijn eigen methode, die ‘deels gestoeld is op wetenschap en deels op creativiteit’.
Behoefte
‘Alleen al door ons (online) zoekgedrag kun je niet meer met zomaar een naam beginnen’, zegt de copywriter. ‘Ik weet uit ervaring en onderzoek dat - ook door de toename van zelfstandige bedrijven - er een enorme behoefte is aan sterke namen.’
Enkele andere namen uit de koker van Floris:
- Le Sud (buitenmeubels Leenbakker)
- Sulfree (haalt schadelijke sulfiet uit je wijn)
- Izinzo (luxe wasbakje)
- Wiedewei (groene kinderopvang)
Eigen naam
Waarom is Namarama dan zo’n goede naam? ‘Het is een mengeling van namen en panorama, 'een brede kijk op namen' betekent het. Het is ook een naam die multi-interpretabel is, juist omdat ik steeds weer in de huid van een ander bedrijf moet kruipen. Dus je mag er ook Bananarama in herkennen, de bandnaam die voor mij het meeste plezier uitstraalt.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!