Studenten van designopleidingen en afstudeerders krijgen zo extra tijd om hun ontwerpen in te sturen.
De BNO Packaging Talent Award is een initiatief van packaging designbureaus binnen de BNO, die verenigd zijn in het Dutch Packaging Design Initiative (DPDI). De prijs is uitgeschreven omdat er in Nederland nog geen platform voor verpakkingsontwerptalent is. Met deze prijs willen de packaging designbureaus hun discipline nog duidelijker onder de aandacht te brengen bij studenten en opleidingen.
Hooghoudt en Marqt zijn de merken die in deze eerste editie van de BNO Packaging Design Award jong talent uitdagen om een vernieuwend voorstel voor een verpakking in te sturen. Hooghoudt vraagt in de categorie food om hun visie op een verpakking van deze tijd, die refereert aan de ambachtelijke Nederlandse jeneverstokerstraditie. Marqt kijkt in de categorie non-food uit naar ideeën voor een innovatieve verpakking van duurzame handzeep. Een vakkundige jury zal samen met de opdrachtgevers bepalen wie het beste aan de opdracht heeft voldaan.
Het Dutch Packaging Design Initiative zet zich in voor de positie en ontwikkeling van verpakkingsontwerp in Nederland. De prioriteiten zijn onderwijs, promotie en netwerk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!