Zeker niet. Aan beide zijden van de oceaan komen e-tailers erachter dat winst er wel degelijk toe doet, dat klanten winnen iets anders is dan ze behouden, en dat een merk niet in een paar dagen wordt opgebouwd. Zeker zullen er nog een aantal sneuvelen. Maar Boo.com ging niet ter ziele omdat het een dotcom was, maar omdat het management onervaren was, over-ambitieus, en slecht in kostenbeheersing. Dat was offline ook fout gegaan. Feit is dat investeerders nog steeds genoeg vertrouwen hebben om veelbelovende bedrijven te funden. iForce is een 9 maanden oude Britse dotcom die zich specialiseert in de back-office en logistieke vereisten van e-tailing. Investeerders staken er onlangs 25 miljoen dollar in. Zelfs Boo.com had misschien kunnen overleven als het zijn servicefulfillment aan een iForce had overgelaten.
<#FONT SIZE=1>(the economist, 27-5-2000) <#/FONT>
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!