Endemol Nederland en TMG Landelijke Media gaan samenwerken op het gebied van online gaming. De mediabedrijven beginnen per direct met de ontwikkeling van nieuwe bingoconcepten en zullen op korte termijn online spelconcepten voor consumenten aanbieden. De introductie en exploitatie wordt ondersteund door inzet van media als print, online, mobiel, televisie en evenementen. Mogelijk zullen in de toekomst ook andere partners zich aansluiten.
De samenwerking tussen Endemol en TMG Landelijke Media is gebaseerd op gemeenschappelijke ambities en complementaire kwaliteiten. Beide bedrijven beschouwen online gaming als een belangrijk en groeiend marktsegment en anticiperen met het initiatief op de in 2015 verwachte wijzigingen van Nederlandse wet- en regelgeving op het gebied van kansspelen en de mogelijkheden die daaruit voortvloeien.
Volgens Laurens Drillich, algemeen directeur van Endemol Nederland Mediagroep, heeft de nieuwe samenwerking grote voordelen: 'De online gaming markt biedt veel kansen voor mediabedrijven als Endemol en TMG. Door onze krachten te bundelen, hebben we een betere uitgangspositie om onze activiteiten verder uit te bouwen. Behalve creatieve en productionele expertise brengt ons bedrijf ook de kennis en ervaring van een mondiaal netwerk in.'
Frank Volmer, algemeen directeur/uitgever van TMG Landelijke Media: 'Mensen vinden het leuk om te spelen en daarbij in de toekomst mogelijk ook een gokje te wagen. Met onze sterke bereikposities en de ontwikkelkracht van zowel TMG als Endemol moet het mogelijk zijn om meerdere logische en vooral creatieve spelformats te lanceren die op die behoefte in spelen.'
TMG Landelijke Media en Endemol hebben een expertise team geformeerd om de gezamenlijke online gaming ambities waar te maken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!