Eierkoekenmarkt explodeert door Sonja Bakker

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

We wisten het al, maar het is nu echt bevestigd door het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren (): de markt voor eierkoeken is onder invloed van Sonja Bakker in 2007 geëxplodeerd.

Bakker roept afslankers op om als tussendoortje een eierkoek te gebruiken en dat is in 2007 dus gebeurd.

Het SSZ bericht:

'De omzet van eierkoeken steeg met maar liefst 77 procent, rijstcrackers (Japanse mix) pluste met 24 procent, snijkoek +19 procent, terwijl het segment van de gezonde tussendoortjes een groeipercentage liet zien van 15 procent.'

Maar ook kauwgom, een segment dat nagenoeg geheel suikervrij is, deed het goed +19 procent. Pure tabletten chocolade profiteert naast een trend naar luxere, zuivere, pure producten ook van de positieve publiciteit rondom de goede werking: +10 procent.

In 2007 groeide de hele Nederlandse snacks- en zoetwarenmarkt met 4,7 procent in waarde en 2,6 procent in volume. In consumentenwaarde nam de markt met met ? 139 miljoen toe tot ? 3,09 miljard.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie