‘Eenderde van de Nederlanders koopt geen kerstcadeaus’

Onderzoek van Invotes in opdracht van online cashback-platform Shopkorting onder 350 respondenten wijst uit dat een derde van de Nederlanders (33%) niet aan kerstcadeaus doet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Worden er wel voor kerst cadeaus ingeslagen, dan zijn dat vooral presentjes in de categorie parfumerie (20%) en elektronica (18%). De cadeaus die voor kerst gekocht worden, zijn over het algemeen wat duurder dan Sinterklaascadeaus, stellen de onderzoekers. Vooral shoppers in de leeftijd 35 tot en met 44 jaar kopen cadeaus van meer dan 100 euro voor kerst. In de leeftijdscategorie 18 tot 25 jaar doet niemand dat. Verder kwam uit het onderzoek naar voren dat de meeste mensen bij één tot vier verschillende webshops (39%) aankopen doen in de avonduren, tussen 20:00 en 22:00 uur (67%). Ze doen dit dan ook in de meeste gevallen thuis. Alleen 18- tot 25-jarigen doen relatief vaak online aankopen tijdens kantooruren, vooral tussen16:00 en 18:00 uur (56%). Op de vraag of er via de tablet of de smartphone online geshopt wordt, geeft respectievelijk 67 en 78 procent van de respondenten het antwoord ‘nooit’. In de leeftijdscategorie 18 tot 25 ligt dit wat betreft de smartphone aanzienlijk lager; 49 procent.

Nederlanders vinden het bij het online struinen naar kerstcadeaus belangrijk dat de laagst mogelijk prijs gevonden wordt (62%). Om tot de laagste prijs te komen, worden kerst-aanbiedingen als de populairste bespaarmethode (46%) genoemd, gevolgd door online prijsvergelijkers (40%). Van cashback-websites maakt 9 procent gebruik.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie