Nederlands IT-bedrijf Conclusion kondigt een product aan dat het voor fysieke retailers mogelijk maakt om met een koppeling tussen camerabeelden en kassasystemen inzicht te krijgen in hoe klanten zich gedragen. Retailers kunnen hier hun winkelinrichting op aanpassen.
Winkelgedrag
Om dat mogelijk te maken knoopten Conclusion, Axis Communications en Vizualize volgens eigen zeggen hun kennis over camerasystemen, camera’s en software aan elkaar, die het gedrag van klanten in beeld brengt. Axis Communications is specialist op het gebied van netwerkcamera’s. Vizualize is gespecialiseerd in systemen die mensen tellen, winkelend publiek tracken en het gedrag in winkels meten.
Door de samenwerking krijgen retailers volgens de samenwerkende partijen inzicht hoe lang klanten in de winkel zijn en wanneer zij een winkel bezoeken. Bovendien wordt duidelijk welke producten een klant bekijkt, hoe lang hij een product bekijkt en welke route hij door de winkel neemt. Dat gedrag wordt getoond in een dashboard. De informatie wordt verrijkt met data uit het kassasysteem. Zo kan een retailer bekijken of een verandering in de winkelinrichting zorgt voor een toename van de omzet.
Conclusion: ‘Met dit partnerschap dichten we het gat tussen informatie over klantgedrag online en offline. Online retailers weten veel over het gedrag van hun klanten en passen daar voortdurend hun webshops op aan. Retailers met fysieke winkels hebben vaak weinig informatie.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!