Nederlands chemiebedrijf DSM gaat in zijn nieuwe marketingcampagne wijzen op de enorme bijdrage die de moderne wetenschap levert aan de maatschappij waarin we leven. Met storytelling wil DSM de wetenschappers ‘vermenselijken’met hun persoonlijke verhalen. Centrale rol in de campagne vormen korte films over de ‘Unsung heroes of science’. In vijf vier minuten-durende films komen wetenschappers aan het woord die zich inzetten om de wereld mooier en beter te maken en wordt duidelijk welke offers ze daarvoor moeten brengen en welke moeilijkheden ze moeten overwinnen. Zo komt wetenschapper Molly Morse aan het woord over haar zoektocht naar een manier om van methaangas biologisch afbreekbaar plastic te maken.
Internal branding
DSM wil met zijn campagne Science can change the world aansluiten op externe fora, wetenschappers bereiken en in de breedte invloed uitoefenen op discussies die de rol en positie van de wetenschap als thema hebben. Er is ook sprake van een internal branding-component. DSM-medewerkers worden aangemoedigd zich in deze discussies te roeren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!