Premium

Dit zijn de 5 beste Super Bowl commercials volgens het Nederlandse publiek

Budweiser Lost Dog meest besproken Super Bowl commercial in Nederland.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Reclamebureau Etcetera en Coosto hebben het social media-verkeer in Nederland rond de Super Bowl in kaart gebracht. Ondanks het nachtelijke tijdstip van de wedstrijd waren er toch 6.100 Nederlanders actief tijdens de NFL-finale. In totaal verstuurden zij 21.357 berichten over de Superbowl, waarvan bijna zevenduizend tijdens de wedstrijd zelf.

Met 1940 berichten was Budweiser‘s &;Lost Dog&; de meest besproken commercial. Volgens Ben Imhoff, creatief directeur bij Etcetera, past dit bij de Nederlandse reclamesmaak. &;In Nederland doen commercials waarin dieren de hoofdrol spelen het gewoon goed. Kijk maar naar de meest recente editie van Gouden Loeki, waarin bij drie van de vijf beste Nederlandse commercials dieren centraal staan.&;

De top-5 van meest besproken commercials in Nederland bestaat naast Budweiser uit T-Mobile, Victoria’s Secret, Universal Studios en Nissan. Het Nederlandse sentiment rondom de Superbowl-commercials was zeer positief (77%).

Budweiser | Lost Dog

T-Mobile |

| T-Mobile Commercial

Victoria&;s Secret

Universal Studio&;s | Despicable Me prequel

Nissan | With Dad

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie