Dit zijn de 30 nominaties voor de SAN ABC Accenten

De ABC jury heeft drie keer tien kandidaten genomineerd voor de onderscheidingen Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar en Consistent Accent 2014.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor Adverteerder van het Jaar zijn genomineerd:

  • Albert Heijn
  • Eneco
  • Ikea
  • Jumbo Supermarkten
  • KLM
  • KPN
  • NS
  • Rijksmuseum
  • Telfort
  • Triodos Bank

 

Voor Bureau van het Jaar zijn genomineerd:

  • Achtung!
  • Alfred International
  • Dawn
  • Etcetera
  • FHV BBDO
  • Joe Public Take-Away Advertising
  • JWT Amsterdam
  • Lemz
  • N=5
  • Ogilvy & Mather Amsterdam

 

Voor Consistent Accent 2014 zijn genomineerd:

  • Albert Heijn
  • Andrélon
  • Axe
  • Calvé
  • Eneco
  • Heineken
  • Ikea
  • KLM
  • Telfort
  • Unox

Argumentatie
De genomineerden wordt gevraagd om op maximaal twee A4-tjes te beargumenteren waarom zij van de longlist door dienen te gaan naar de shortlist, die zal bestaan uit drie kandidaten uit elke categorie.

De uiteindelijk overgebleven genomineerden presenteren zich op dinsdag 12 mei bij PwC in Amsterdam aan de ABC-jury. Op 28 mei volgt de van de winnaars tijdens het SAN Gala in Hilversum.

KLM en FHV BBDO hebben meeste SAN nominaties
In totaal zijn 103 nominaties toegekend aan de ingezonden campagnes voor het SAN Jaarboek 2014.

Onder de adverteerders heeft KLM de meeste nominaties (5), gevolgd door Jumbo, Pon (Volkswagen en Porsche) en Vodafone met elk 4 nominaties. ABN Amro, de Persgroep, ING, KPN, SNS Bank en Unilever hebben elk 3 nominaties.

Bij de bureaus kreeg FHV BBDO maar liefst 10 nominaties. Achtung! volgt met 7, Alfred, DDB & Tribal Amsterdam, N=5 en TBWA\Neboko hebben er 6. Etcetera staat op 5 nominaties en Lemz op 4. Daarnaast zijn er nog 10 bureaus met 3 of 2 nominaties. Opvallend noemt Frits Schuring van de SAN dat ook veel kleinere bureaus genomineerd zijn in een van de tien categorieën. Apart vermeld wordt arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam, dat 3 nominaties in de wacht sleept voor Personeelscampagnes.

Leden ABC-jury
De ABC-jury wordt geleid door Gerlach Cerfontaine en bestaat uit Astrid Prummel (Adformatie), Luuk Ros (Tijdschrift voor Marketing) en Roderick Mirande (Adformatie) namens Adfo Groep; Wil Giezenaar (Pon/Audi) en Mireille Spapens (Deloitte) namens het BVA-bestuur; Jeroen Hubert (Ikea), Alex Phaff (Gamma) en Florien Vaessen (ABN Amro) namens het SAN-bestuur; en Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders) en Rik Riezebos (Eurib), als externe deskundigen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie