In de aanloop naar Dmexco buitelen de superlatieven weer over elkaar heen. Op voorhand rept de organisatie al over ‘the best Dmexco ever’. En eerlijk is eerlijk, als we kijken naar de beurs is daar geen woord aan gelogen. Dmexco is de magische drempel van duizend exposanten gepasseerd. Zo’n 120 exposanten zullen voor het eerst meedoen. En ruim de helft van de expoanten komt van buiten Duitsland.
Alle grote namen zijn aanwezig: van digitale grootmachten (Facebook, Google, eBay, Twitter) en toonaangevende technologiepartijen (Adobe, Salesforce, Teradata) tot en met spelbepalende e-commerce spelers (Amazon, Zalando) en grootmachten in de mediawereld (Bertelsmann, Dentsu Aegis, GroupM/WPP, Gruner + Jahr, Havas, OMD, Omnicom, Pro7/Sat1, Publicis, RTL Group en Vice).
Maar niet alleen de gevestigde orde is aanwezig. Vergeet niet een kijkje te nemen op de nieuwe virtual reality (VR) en drone area's. Bezoekers kunnen hier respectievelijk virtual reality beleven en live demo’s bijwonen met drones. Leveranciers laten zien ‘hoe drones de relatie tussen consumenten en merken kunnen versterken’.
Start-up Village - vorig jaar nieuw - is aanzienlijk is uitgebreid. Liefst honderd nieuwkomers op het gebied van marketing, media en technology zullen zich presenteren. En dat is vier keer zoveel als vorig jaar.
Het sprekersprogramma is zo mogelijk nog uitgebreider dan voorgaande jaren. Om alle sprekers ruimte te geven, zijn er opnieuw twee nieuwe podia toegevoegd: the Experience Hall and the Motion Hall, waarmee het totaal aantal podia komt op zes. De topsprekers staan in de Conference Hall en Debate Hall, maar ook de line-up voor de Experience Hall is veelbelovend.
Interessante headliners op dag één zijn Bob Lord en Michael Rhodin (beiden van IBM), die in de Experience Hall een live demo geven van het zelflerende systeem, IBM Watson.
Chris Cox, Chief Product Officer bij Facebook, gaat in op nieuwe ontwikkelingen als 360 graden video, augmented reality en virtual reality, en op de vraag wat dit betekent voor de manier waarop we communiceren.
Het thema big data en verdienmodellen komt uitgebreid aan de orde in een sessie met sprekers van Shazam, Axciom, IBM, Carat en Yahoo.
Spotify sluit de eerste Dmexco dag in de Conference hall af met een optreden van de Zweedse singer-songwriter Zara Larsson.
De tweede dag Dmexco begint in de Converence Hall met een gesprek tussen WPP-baas Martin Sorrel en Jack Dorsey. Dorsey is de CEO van Twitter en zit in het bestuur van Square en The Walt Disney Company. Dit weekend werd bekend dat Twitter misschien in de verkoop gaat, dus alle reden om de oren gespitst te houden!
Interessante sprekers zijn ook Paul Bulcke (over digitale innovatie bij Nestlé), Tim Armstrong (AOL, onderdeel van Verizon) en James Quarles (over een verdienmodel voor Instagram). Daarnaast zijn er debatten over trends, Adblockers en de toekomst van televisie.
Dirk Arnold (BMW) en Georg R. Roetzer (Samsung) werpen in de Experience Hall een blik in de toekomst van de ‘connected car’ in een sessie die is getiteld ‘The Future of Consumer Communication — Driving into a Connected World’.
David Klemm (Mastercard) en Martin Wild (Media-Saturn) geven een live demonstratie van hoe robotica kan worden ingezet in de retail sector. Aangekondigd is een optreden van service robot Paul, die vragen zal beantwoorden van bezoekers.