Marketingbedrijven Echobot en Leadfeeder gaan samen verder onder de naam Dealfront, een go-to-market-platform dat klantgegevens van organisaties in een webomgeving toont. De software moet organisaties zo helpen met het genereren van leads en het sluiten van meer deals.
Zaken doen in Europese landen
Echobot en Leadfeeder zijn vorig jaar gefuseerd wat betreft teams en producten, en kiezen er nu dus voor om onder één nieuwe naam door te gaan. Het bedrijf richt zich op marketing- en verkoopteams die werken met Europese klanten. De softwareomgeving combineert leadgeneratie, online adverteren en webtracking in en kan zich volgens Dealfront zo 'de grootste en meest nauwkeurige bedrijfs- en contactendatabase in Europa' noemen.
Volgens Dealfront begrijpt zijn slimme softwareplatform de 'nuances in Europese gegevens, talen, cultuur en regelgeving, terwijl het transparantie biedt en navigeert door de complexe Europese compliance normen.' Dat is volgens de organisatie belangrijk om zaken doen in Europese landen per land of soms zelfs per regio verschilt.
Fusie kostte 180 miljoen euro
Dealfront heeft kantoren in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Het bedrijf heeft meer dan 330 medewerkers en werkt onder andere voor Eventbrite, Hertz en Wolters Kluwer. De fusie van Echobot en Leadfeeder vorig jaar is gefinancierd door Great Hill Partners en kostte naar eigen zeggen 180 miljoen euro.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!