De Volkskrant breidt uit met nieuwe katernen op zaterdag

In het algemeen zou je denken dat 'minder, maar beter' een betere politiek is, maar de Volkskrant wordt gewoon dikker op zaterdag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf komende zaterdag wordt de krant uitgebreid met twee nieuwe katernen: Reizen en Hart en Ziel.

De bijlage Reizen moet vakantiegangers op ideeën brengen met reportages, tips en service.

Hart en Ziel geeft lezers praktische antwoorden op vragen over de kwaliteit van leven en bekijkt het nieuws door een psychologische bril, aldus de krant. De nieuwe bijlagen worden in full colour gedrukt.

De nieuwe zaterdagse katernen komen naast de reportagebijlage Het Vervolg, het debatkatern Het Betoog en de wetenschapsbijlage Kennis. De consumentenbijlage De Verleiding, die tot juni 2007 als tabloid aan de zaterdagkrant was toegevoegd, wordt een vast, extra onderdeel van Volkskrant Magazine.

Elke week besteedt het magazine, waarvan de vormgeving is vernieuwd, in de 16 pagina's tellende Verleiding aandacht aan lifestyle, beauty, mode, interieur, eten en drinken.

Reizen en Hart en Ziel zijn ook gekoppeld aan een eigen site, waar deskundige redacteuren en externe medewerkers bezoekers van advies voorzien en Volkskrant-lezers hun inbreng hebben. Zo kunnen reizigers op de Reizen-site zich voorbereiden op, en napraten over hun reis, hoopt de krant. Er zijn ook Volkskrant-reisvideo's te zien en podcasts te beluisteren.

De site van Hart en Ziel biedt de lezer 'de mogelijkheid zich via training persoonlijk te ontwikkelen, onder begeleiding van dikwijls aan universiteiten verbonden deskundigen (bijvoorbeeld een psycholoog, voedingsdeskundige, pedagoog)'. De site is alleen pas 8 september live.

De toonzetting is, zo belooft de krant, 'optimistisch, de journalistieke aanpak niettemin onderzoekend en kritisch'.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie