De Speld heeft met De Speld & Partners een nieuwe campagnevideo uitgebracht. Ditmaal voor het Amsterdamse broekenmerk Amsterdenim. Na satirische video’s voor biermerk Oedipus en sapjesmerk Innocent komt het platform nu met een video waarin toeristen zich ergeren aan Amsterdammers, waar het normaal gesproken andersom is.
In een video van anderhalve minuut komen toeristen aan het woord en spreken zij over de zogenaamde ‘localproblematiek’. Duidelijk wordt hoe gefrustreerd de toerist is over het onverstoorbare, irritante gedrag van de Amsterdammer.
Ewout Key Rameijer, algemeen directeur van Amsterdenim, benaderde De Speld naar aanleiding van de video die het satirische platform maakte voor Oedipus: ‘Het eindresultaat van onze samenwerking is wat mij betreft een bevestiging dat humorvolle content veel kan betekenen voor onze doelgroep. Wij vinden het belangrijk dat de modebewuste man Amsterdenim gaat zien als exponent van de relaxte Amsterdamse mentaliteit. Draag je Amsterdenim, dan draag je als het ware een stukje Amsterdam. Die boodschap vind ik in deze video goed naar voren komen.’
Daan Unger, salesmanager bij De Speld & Partners, vertelt dat de toeristenproblematiek een echt Speldthema is. ‘Het is een maatschappelijk probleem dat mensen in Amsterdam en in grote steden bezighoudt. We zagen het als een mooie uitdaging om dit voor Amsterdenim te vertalen naar een gevatte video die de ergernissen treffend in beeld brengt, én daarbij de Amsterdamse local als hero neerzet. En dat is gelukt.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!