Uber heeft als geen ander door hoe ze de media in kunnen zetten om hun dienst(en) onder de aandacht te krijgen. Elke keer als een stad het heeft over het verbieden van Uber schiet het aantal geregistreerde Uber gebruikers in die stad als een gek omhoog. Zo ook maandag toen Uber hun nieuwste dienst "uberPOP" aankondigde. Zoals Uber het zelf omschrijft:
"Een nieuwe optie in de Uber app waarmee je een voordelige rit kan bestellen bij een particuliere bestuurder."
Je kon maandag geen journaal aanzetten, krant of nieuwssite lezen zonder iets mee te krijgen over de nieuwe dienst van uber en wat iedereen daar wel niet van vond. De taxi industrie is op zijn zachts gezegd "not amused" en noemt het (wederom) oneerlijke concurentie. De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft al aangegeven dat ze hard zullen optreden tegen uberPOP met boetes voor de bestuurders oplopend tot €4500,-. Uber heeft daarop weer aangegeven gewoon door te zullen gaan met de "proef" zoals ze uberPOP op dit moment bestempelen. Neelie Kroes, vervend voorstander van initiatieven als Uber was in ieder geval blij met de komst van de nieuwe dienst.
Het is bepaald niet makkelijk om een app zo in de markt te zetten dat deze opgemerkt wordt door een groot publiek. Er komen dagelijk immers duizende nieuwe apps bij. De manier zoals Uber het aanpakt is niet voor iedereen weggelegd. Maar ze geven wel een goed voorbeeld hoe je met slimme copy en timing veel aandacht kunt genereren.
Maarten Keswiel verwoorde bovenstaande denk ik het beste.
Marketingafdeling Uber zet polonaise in (zie: pic.twitter.com/aXVigtWPgf)
— Maarten Keswiel (@maartenkes) July 30, 2014
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!