Warenhuis de Bijenkorf heeft zijn nieuwe herfst/winter modecampagne het thema '‘Identity’ meegegeven. De nieuwe televisiecommercial en de hoofdserie in het Inspiration magazine zijn gemaakt door de ‘award winning’ fotograaf Nadav Kander. Voor de Bijenkorf vertaalde hij het thema ‘Identity’ naar beeld. Kander: ‘Een geweldig thema. Mode heeft per definitie een allesbepalende invloed op onze identiteit. Terecht dat de Bijenkorf dat op deze wijze wil vieren.’
Fysieke aanwezigheid en expressie
De laatste mode word in de commercial gepresenteerd door middel van een dansperformance. Hiervoor benaderde Kander de internationaal bekend choreograaf Sidi Larbi Cherkaoui. Hun doel was de commercial een atmosferische spanning mee te geven. De Bijenkorf: 'Bij het thema ”Identity” horen natuurlijk bijzondere modellen. Daarom is er gekozen voor een zestal vrouwen en mannen met een sterke fysieke aanwezigheid en expressie. In de commercial leidt dit tot een samensmelting van choreografie, fotografie en de laatste mode. Nadav Kander laat de mode dansen.'
De commercial (zie direct hieronder) is te zien op tv en online vanaf woensdag 26 augustus t/m dinsdag 15 september. Het Inspiration magazine is verkrijgbaar vanaf 25 augustus met hierin de campagneshoot van Nadav Kander. Naast de fysieke distributie is het magazine digitaal te bekijken op debijenkorf.nl, in de Bijenkorf app en te downloaden in kiosk.
Het is niet de eerste keer dat De Bijenkorf voor artistiek werk kiest. Dat vindt het warenhuis zelf ook. 'Met Nadav Kander maken we opnieuw een verrassende keuze voor de commercial. Net als bij de lente/zomer 2015 commercial van fotograaf Pieter Henket.' (Zie hieronder.)
Verantwoordelijk bij de Bijenkorf:
Robert Bohemen
Bianca Koot
Karin Vriese
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!