De earphones van Pugz maken gebruik van techniek waardoor vorm of afmeting niet meer van invloed zijn op de geluidsprestaties. Daarbij onderscheidt het proeuct zich door een oplaadfuncties die gebruik maakt van electriciteit van de smarphone. Daardoor is langdurig verblijf in een docking station niet meer nodig. De earphone zou slechts 2 tot 3 procent van de batterijcapactiteit gebruiken.
Weliswaar komt het vaker voor dat reclamebureaus aan productontwikkeling doen, maar dat ze optreden als investeerder is ongebruikelijk. DDB Stockholm spreekt zelfs van een 'industry first' onderneming.
Zweden heeft de afgelopen jaren meer succesvolle tech startups afgeleverd, waaronder Spotify and Skype. Mogelijk mede hierdoor zijn de verwachtingen tond Pugz hooggespannen. Na een pre-launch van het product via crowdfundingplatfrom Kickstarter haalde het binnen negen uur voor $50,000 aan groeikapitaal op.
Niet bekend is voor welk bedrag DDB Stockholm mede-eigenaar is geworden van de startup. 'We zijn verheugd om deel te nemen in zo'n opwindend nieuw avontuur', zegt David Sandstöm ceo bij DDB Stockholm. 'De grote intreresse van het publiek in dit product is bemoedigend en we kunnen niet wachten om dit jaar samen de markt te veroveren.'
Zie hieronder de promotiefilm die Pugz gebruikte voor de Kickstarter lancering.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!