Het partnership met het marketing- en technologiebureau draait om de inzet van BrandLIVE. Deze nieuwe propositie combineert ‘real time social content strategie en creativiteit met de snelheid van een nieuwsredactie’.
Imran Safiulla, Managing Director van Racing 78 GmbH en Manager van Simona De Silvestro: ‘Binnen de advertentiemarkt van producten en diensten bestaat er een enorme druk om authentiek te zijn en om direct de interactie aan te gaan met de gewenste doelgroep. Met de samenwerking met BrandLIVE slaan we een innovatieve weg in. Op een onderscheidende manier maken we digitale content en creëren we waardevolle marketing. De digitale storytelling rond Simona’s #RoadToF1, heeft zich ontwikkeld tot een oorspronkelijk en nieuwswaardig verhaal over Formule 1, de kwalificatie op het hoogst mogelijke niveau, en het leven dat daar bij hoort. Merken die zich willen verbinden met dit avontuur, hebben nu de middelen, zowel in het echte leven als in het digitale ecosysteem.’
Dirk van den Bosch, Managing Director van DigitasLBi Nederland zegt hoge verwachtingen te hebben van het bereik en de impact die de combinatie gaat creëren: ‘Merken willen relevant zijn in het leven van consumenten. Tijd speelt daarbij een steeds grotere rol. De helft van het bereik dat een post op Facebook bijvoorbeeld creëert, is al binnen 3,2 uur gerealiseerd. Relevantie heeft een deadline.’
De samenwerking past in een traditie van DigitasLBi. Al in het begin van het millennium was het voormalig LostBoys betrokken bij Formule 1-racerij via sponsorships met onder meer Christijan Albers en Jos Verstappen, ingegeven door de hobby van oprichter Michel Mol.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!