Communicatiewetenschap & Mediastudies van de Universiteit van Amsterdam heeft een een sprong gemaakt naar een 2e plek in de QS World University Rankings by subject, een jaarlijkse ranglijst van universiteiten vooral gebaseerd op de kwaliteit wetenschappelijk onderzoek. Vorig jaar stond communicatie en mediatudies op de 6de plek.
Internationale zichtbaarheid
Edith Smit, directeur van de Graduate School of Communication en hoogleraar Persuasive Communication, vindt dat de nummer 2-positie de internationale zichtbaarheid van d studie binnen het vakgebied weerspiegelt.
Smit: 'Dat komt door onze sterke internationale oriëntatie, bijvoorbeeld in de benadering van communicatievraagstukken. De status die Communicatiewetenschap aan de UvA al had in Europa, is er met deze ranking nu ook wereldwijd.’
Vernieuwend werk
Richard Rogers, hoogleraar Nieuwe media en digitale cultuur en tot voor kort afdelingsvoorzitter Mediastudies, prijst op de uvA-site het vernieuwend werk van de afdeling.
Rogers: 'Binnen het veld krijgen we internationaal altijd al veel erkenning voor de mediatheorieën en methoden die we ontwikkelen. Het is geweldig om dit ook bevestigd te zien in een grote, internationale ranking als die van QS.'
Foto ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!