Premium

Communicatiestudenten scoren landelijk met campagne voor gehandicapte Corné

RTL Nieuws besteedt aandacht aan studenten Hanzehogeschool Groningen

De  19-jarige Corné van Houten kreeg het twee jaar terug tijdens zijn bijbaantje in een supermarkt plots enorm benauwd. Hij werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht, bleek hersenletsel en zenuwbeschadiging te hebben opgelopen en belandde na een lange revalidatie in een rolstoel.

Hoewel Corné sindsdien lichamelijk gehandicapt is, mankeert hemt verder niets, ofschoon de buitenwereld daar niet vanuit gaat. Corné wordt steeds als klein kind aangesproken, een probleem waar veel lichamelijk gehandicapten tegenaan lopen.

Persoonlijke slogans

Om aandacht hiervoor te vragen, benaderden Corné en zijn Reinier de Hanzehogeschool in Groningen. Daar zetten de communicatiestudenten Milou Goedhart, Chris de Jong, Dennis Boonstra, Justin Janson groep een campagne op.  

Milou Goedhart: ‘We hebben vier mensen gefotografeerd die allemaal een andere beperking hebben. Ze mochten zelf een slogan bij de foto bedenken. Zo was het bij Corné: “Ik ben geen klein kind”. We hebben er bewust voor gekozen aangezien het dan wat persoonlijker zou worden. Ook hebben we ze allemaal op een stoere plek gefotografeerd zodat het duidelijk werd dat mensen met een beperking niet zielig zijn en gewoon normaal behandeld willen worden.’

 

RTL sloeg aan

De campagne van de studenten bleef niet onopgemerkt, en RTL Nieuws ‘sloeg aan’. Goedhart: ‘Ze waren hier enorm enthousiast over en wilden hier erg graag een bericht over schrijven.’ 

Dat gebeurde, een artikel op de site van besteedde aandacht aan Corné en diens wens om serieus te worden genomen.

Gehoopt, niet verwacht

De campagnemakers van de hogeschool zijn er bijzonder tevreden mee. Milou Goedhart: ‘We hebben enorm veel reacties gekregen, ook van mensen die zelf een beperking hebben. Ze laten ons weten dat ze het een goed initiatief vinden. Dat is voor ons heel mooi om te zien. Misschien hadden we het gehoopt, maar nooit verwacht dat we zoveel reacties zouden krijgen op de campagne.’

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie