De levensmiddelengigant heeft vandaag laten weten dat het product vanaf midden oktober op de markt zal komen. Weer later wordt het ook via levensmiddelenwinkels aangeboden. Saillant is dat Coca-Cola zijn stevia-product Life net vorige maand in Europa introduceerde, na tests in onder meer Zuid-Amerika.
Pepsi True is bovendien verpakt in een groen blikje, precies zoals Life, en richt zich óók op het segment tussen de light-drinkers en de regular-consument: met 60 calorieën zit het ruim onder de hoeveelheid calorieën in ‘gewone cola’. Stevia wordt de afgelopen jaren steeds vaker ingezet als natuurlijke zoetstof zonder calorieën om in te spelen op consumenten die zich in toenemende mate bewust zijn van gezondheidsaspecten. Ten tijde van de introductie van Life gaf Coka-Cola-marketing directeur Bobby Brittain aan het Britse Marketingmagazine te kennen dat Coke zich met Life richt op de 20ers en 30ers die zich beginnen te realiseren dat ‘ze niet onsterfelijk zijn en bewustzijn moeten creëren met betrekking tot hetgeen ze eten en drinken.’
Bron: Marketingmagazine