Clear Channel's QR mist doel

Het succes van een QR code campagne is voor een groot deel afhankelijk van de inzet. Het lijkt een logische conclusie, maar toch gaat het vaak mis. Op MobileMarketing.nl zijn talrijke voorbeelden te lezen, waarin de adverteerder of redactie geen toegevoegde waarde kan creëren. De lange rij van verkeerd ingezette QR code toepassingen kan nu worden aangevuld door Clear Channel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze outdoor exploitant heeft nu veel van haar abri&;s aangevuld met een NFC-tag en QR Code. Dit biedt uiteraard een interessante mogelijkheid om de statische outdoor campagnes te verrijken en interactief te maken. Dit klinkt veelbelovend, alleen wordt deze belofte niet ingevuld. Een gecombineerde campagne van horlogemerk Ice Watch en Radio Decibel motiveert mij als consument om de QR code te scannen. Deze geeft echter geen content van beide merken, maar informatie over de advertentie mogelijkheden van Clear Channel, middels een website die niet voor de smartphone is geoptimaliseerd. De kans dat ik nogmaals deze QR code zal scannen is geminimaliseerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie