Campagne de Persgroep: Eerste hulp bij het kiezen

De kranten van de Persgroep komen met een campagne met 44 spotprenten over de standpunten van politieke partijen.

In aanloop naar de verkiezingen op 15 maart komen de nieuwsmedia met een speciaal verkiezingsabonnement.

Tekenaars Gerrit de Jager (AD), Tom Janssen (Trouw en regionale dagbladen), Bas van der Schot (de Volkskrant) en Hein de Kort (Het Parool) hebben, ieder in hun eigen stijl, de belangrijkste standpunten van de politieke partijen in beeld gebracht. Het resultaat is een serie cartoons die vanaf 10 februari overal in Nederland opduiken. In commercials op tv en radio, online, in abri’s, folders en in het politiek kwartet.

Het politiek kwartet is een kwartetspel dat de kiezer op een speelse manier op de hoogte moet brengen van de standpunten van de politieke partijen. Elf verkiezingsthema’s komen aan bod. Serieuze thema’s zoals zorg, immigratie en pensioen. Maar ook meer ludieke thema’s zoals bijnamen van lijsttrekkers en politieke stokpaardjes. Voor elk thema is het standpunt van vier partijen uitgelicht. 
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie