Britse bank mega-investeert in online advertising

Alliance & Leicester gaat dit jaar 10 miljoen pond in online reclame steken. Dat is opmerkelijk veel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Groot-Brittannië is internet sinds kort een belangrijker reclamemedium dan de bioscoop. Volgens het Interactive Advertising Bureau (IAB) wordt nu twee procent van alle Britse reclame-uitgaven op internet gespendeerd.

Financiële dienstverleners zijn van oudsher de grootste online spendeerders: zij nemen 30 procent van alle online advertising voor hun rekening. De bank Alliance & Leicester heeft besloten om dit jaar maar liefst 10 miljoen pond (dat is bijna 15 miljoen euro) in online reclame te steken. Dat is een enorm bedrag, en bij menig concurrent zal het alarm dan ook zijn afgegaan. Sommige dotcom industry watchers vragen zich zelfs af of het internetmedium wel klaar is voor zulke mega-investeringen. Alliance & Leicester weigert te zeggen of het geld van andere media (zoals direct marketing) wordt afgehaald en ontkent dat de investering samenvalt met een rebranding als (of overname van) een online bankmerk.

Bron: Marketing Week

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie