Premium

BrandDeli ontwikkelt Snapchat-campagne voor nieuwe Star Wars-film

Fans konden tijdens het Gala Event influencer Noah Zeeuw live volgen via Snapchat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voorafgaand de Nederlandse première van de nieuwe Star Wars-film: The Force Awakens werd een speciaal gala georganiseerd voor een selecte groep fans.

kreeg daarvoor van Walt Disney de opdracht om een impactvolle campagne te ontwikkelen waarmee een nieuwe, jonge doelgroep wordt getriggerd om de film te gaan bekijken. Het mediabedrijf besloot voor de campagne een van de populairste mediumtypes onder millennials in te zetten: Snapchat.

Voor het event werden fans - op de selectieve zenders van BrandDeli - opgeroepen door influencer en YouTuber  om een zogenoemde Star Wars-selfie op te sturen. Daarmee maakten ze kans op Star Wars-prijzen en kregen ze een &;blik achter de schermen&; bij het event.

Zeeuw, bekend van YouTube-kanalen Ponkers en de FilmFabriek, is zelf een fanatieke filmliefhebber, vlogger en fan van de Star Wars-reeks.

Met de campagne wil BrandDeli naast het bereik, ook de geloofwaardigheid van het merk vergroten door te laten zien hoe het er aan toe gaat achter de schermen.

De film ging in première.

Credits
Adverteerder: Elles Haverkort en Esther Drahmann (The Walt Disney Company)
Mediabureau: Marcia Swater (Havas)
Marketing & Strategie: Elles Haverkort en Esther Drahmann
Productie: Bob Leenhouwer, Bieke van Schijndel (BrandDeli)
Regie: Bob Leenhouwer, Bieke van Schijndel (BrandDeli)
Concept & Creatie: Jan-Willem Den Ouden en Sophie Liesker (BrandDeli)
Account: Lars Schmittmann (BrandDeli)

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie