Voorafgaand de Nederlandse première van de nieuwe Star Wars-film: The Force Awakens werd een speciaal gala georganiseerd voor een selecte groep fans.
BrandDeli kreeg daarvoor van Walt Disney de opdracht om een impactvolle campagne te ontwikkelen waarmee een nieuwe, jonge doelgroep wordt getriggerd om de film te gaan bekijken. Het mediabedrijf besloot voor de campagne een van de populairste mediumtypes onder millennials in te zetten: Snapchat.
Voor het event werden fans - op de selectieve zenders van BrandDeli - opgeroepen door influencer en YouTuber Noah Zeeuw om een zogenoemde Star Wars-selfie op te sturen. Daarmee maakten ze kans op Star Wars-prijzen en kregen ze een 'blik achter de schermen' bij het event.
Zeeuw, bekend van YouTube-kanalen Ponkers en de FilmFabriek, is zelf een fanatieke filmliefhebber, vlogger en fan van de Star Wars-reeks.
Met de campagne wil BrandDeli naast het bereik, ook de geloofwaardigheid van het merk vergroten door te laten zien hoe het er aan toe gaat achter de schermen.
De film ging op 16 december in première.
Credits
Adverteerder: Elles Haverkort en Esther Drahmann (The Walt Disney Company)
Mediabureau: Marcia Swater (Havas)
Marketing & Strategie: Elles Haverkort en Esther Drahmann
Productie: Bob Leenhouwer, Bieke van Schijndel (BrandDeli)
Regie: Bob Leenhouwer, Bieke van Schijndel (BrandDeli)
Concept & Creatie: Jan-Willem Den Ouden en Sophie Liesker (BrandDeli)
Account: Lars Schmittmann (BrandDeli)