Knapen is directeur-generaal bij de Europese Investerings Bank, EIB. Hij was voorheen CDA-staatssecretaris van Europese Zaken en Ontwikkelingssamenwerking (Kabinet-Rutte I 2010-2012). Ook was hij onder meer hoofdredacteur van NRC Handelsblad (1990-1996) en lid van de Raad van Bestuur van PCM Uitgevers.
Knapen: 'De creatieve industrie is een belangrijke stimulans voor de economie. Daarom heeft de overheid de creatieve sector ook als één van de topsectoren aangemerkt. De combinatie van de Nederlandse creativiteit en effectiviteit wordt nationaal én internationaal herkend. Het mooie van de Effie is dat het deze twee aspecten combineert en ik kijk er naar uit mijn bijdrage aan deze vakprijs voor effectieve communicatie te leveren en samen te werken met professionals uit de communicatiebranche.'
De EffieJury wordt ook dit jaar gevormd door drie achtkoppige deeljury’s en een hoofdvoorzitter. Er zijn drie vakjury’s, zij beoordelen campagnes in de categorieën bewustwordingscampagnes, merkcampagnes en gedragscampagnes. De vakjury’s stellen de Effies voor de meest effectieve campagnes in de categorie vast. De hoofdjury, bestaande uit de drie juryvoorzitters van de vakjury, bepalen onder leiding van Knapen wie de winnaars van een bronzen, zilveren of gouden Effie.
EffieCases kunnen tot en met woensdag 31 juli ingezonden worden via inzenden.effie.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!