Beats by Dr Dre speelt Champions League

Sportmarketingbureau Trefpunt-PRISM neemt iedere week een campagne onder de loep in de aanloop naar het WK Voetbal in Brazilië. Een dikke voldoende voor Beats by Dr Dre.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Techniek – blijft de gekozen constructie overeind in het WK geweld?

Harold Zwarts, creative director van Trefpunt-PRISM: ‘Eindelijk iets waar een mens blij van wordt. Geen weggooi premium en b-artiest met een hoempapa lied of een ongelukkig kijkende internationaal. Maar prachtig gefilmde voetballers in hun intieme en onzekere momenten voor de wedstrijd. Ook het product heeft een logische en natuurlijke plek in het script. Een verademing!

Inzicht – is de strategie gebaseerd op een origineel inzicht?

Voetballers sluiten zich in aanloop voor de wedstrijd af voor de buitenwereld. Vaak stereotype neergezet met de bekende koptelefoon, pet en zonnebril. Alles lijkt te zeggen; val me niet lastig! Voor velen een doorn in het oog die het zien als het zoveelste bewijs van arrogantie van de heren profvoetballers. Een van de bekendste koptelefoon merken heeft dit moment beetgepakt en er een prachtig kleedkamerverhaal van gemaakt. Waardoor er ongetwijfeld minder weerstand ontstaat de volgende keer dat we weer een speler uit de bus zien stappen met een enorme koptelefoon op zijn hoofd. Dit effect is goed voor zowel voetballer als Beats by Dr Dre.

Persoonlijkheid – krijgt het merk karakter door de executie?

Beats by Dr Dre was al een merk dat door de sterren &; gebruikt&; werd. Maar met deze prachtige commercial rondom Neymar JR en nog enkele sterren wordt zelfs de meest verstokte hater van de voetballers met koptelefoons geraakt. En krijgt het merk nog meer autoriteit en puurheid.

Snelheid – bereikt het werk meteen wat het moet bereiken, en raakt het de kijker direct?

Getuige de vele reacties op social media en voetbal fora zit het wel snor met het effect. Dit is de commercial die iedereen in zijn armen sluit en deelt met zijn vrienden. Het is de commercial die Nike had willen maken ga daar maar van uit.

Conclusie

Misschien heb ik me een beetje laten insussen door de Eredivisie commercials van Albert Heijn, Jumbo, Plus, Bavaria en Heineken, maar dit is de Champions League. Sterk geloofwaardig verhaal, gebruik van een ijzersterke selectie op een manier dat de spelers er zelf ook blij van worden en een geloofwaardige inzet van het product. Kortom; een dikke dikke 9.

*) Toenmalig hoofd jeugdopleiding bij Ajax, Co Adriaanse, ontwikkelde midden jaren negentig het scoutingsmodel TIPS, waarop jonge spelers werden beoordeeld en eventueel werden aangenomen of afgekeurd: Techniek, Inzicht, Persoonlijkheid en Snelheid.

Een zeer uitgebreide selectie van oranje marketingcommunicatienieuws en -achtergronden vindt u in ons dossier .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie