Klanten van T-Mobile kunnen vanaf nu oneindig muziek streamen op het 4G netwerk van T-Mobile via bijna alle grote diensten zonder dat het ten koste gaat van MB’s uit hun bundel. Om dat onder de aandacht te brengen, maakte bureau Etcetera een campagne.
Muziekwereld
In de commercial zie je de hele muziekwereld letterlijk aan de voeten van de hoofdpersoon ligt. Dj Armin van Buuren en de opkomende Nederlandse band Woof! Woof! Ridicule spelen een prominente rol in de video.
De campagne begint op maandag 17 oktober. Volgens Danny van de Wetering (Etcetera) is de clip van de single een belangrijk onderdeel van de campagne. Daarnaast zie je de campagne online, op social media en outdoor.
Omstreden
De nieuwe dienst van T-mobile is omstreden. Geen geld rekenen voor muziek streamen valt onder ‘zero rating’ en sinds afgelopen week is dat verboden in Nederland. De Eerste Kamer heeft namelijk de wet Netneutraliteit aangenomen. Maar: deze Nederlandse wet is anders dan de Europese regelgeving, volgens Europa mag een provider wél een uitzondering maken.
T-mobile snapt niet dat de Nederlandse politiek een wet aanneemt die conflicteert met een Europese wet. Dat schrijft het bedrijf in een verklaring. Verder zegt de telecomprovider ‘de belangen van de klanten te verdedigen tot aan de rechter’.
Credits
Opdrachtgever: T-Mobile
Contactpersonen: Randy van Essen, Anita la Fors, Martijn Jaartsveld
Bureau: Etcetera
Creatie: Raymond van Schaik, Massimo van der Plas, Maarten Remmers
Campagne Producers: Daniel Vinig, Marieke Prette
Strategie: Bas Vroonland, Frank Huiberts
Productie: New AMS
Line productie: Martini Shot
Regisseur: Salsa
Producer: Jelani Isaacs
Edit: Annelien van Wijnbergen
Online: The Compound
Grading: MPC Amsterdam
Muziek: Massive Music
Geluidsnabewerking: Kees Kroot Soundcircus
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!