Maandverbandmerken ontdekken dat storytelling beter werkt dan claimen dat jouw hygieneproduct het meeste absorptievermogen heeft. Eerder schreven we over het Amerikaanse merk Hello Flo, dat met humoristische video’s de ongemakken van de puberteit makkelijker bespreekbaar maakt.
En nu komt Always met een video waarin ze willen afrekenen met de stereotypering ‘als een meisje’. Rennen als een meisje, vechten als een meisje…
De typering herbergt meestal geen compliment in zich. En dat is slecht voor het zelfvertrouwen van jonge meisjes, zo zegt Always (eigendom van Procter & Gamble).
Het maandverbandmerk maakte daarom een video over de negatieve impact die de woorden #Likeagirl kunnen hebben op het zelfvertrouwen van meisjes die aan het begin staan van de puberteit.
De video is gemaakt door Lauren Greenfield, een Amerikaanse kunstenaar en documentairemaakster, die vaker over meisjes-issues documentaires maakte en daarvoor prijzen heeft gewonnen, zoals "Girl Culture," "Fast Forward" en "THIN".
Het doel van Always: #likeagirl ombuigen tot woorden die een positieve bijklank hebben, in plaats van een negatieve. De campagne past bij de overkoepelende strategie van Always om meisjes en vrouwen te ondersteunen bij de ontwikkeling van hun talenten en kwaliteiten. Zo werkt het merk samen met Unesco om vrouwen in ontwikkelingslanden een betere opleiding te geven, en exploiteren ze online platforms over opgroeien en puberteit, en voor jezelf opkomen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!