AkzoNobel is voor een periode van vijf jaar nieuwe sponsor van Het Koninklijk Concertgebouw. Als onderdeel van de samenwerking zal het bedrijf met verf- en decoratieve producten van Sikkens de komende jaren bijdragen aan de instandhouding van de monumentale concertzaal.
Simon Reinink, algemeen directeur van Het Concertgebouw: ‘Wij willen Het Concertgebouw in topconditie doorgeven aan volgende generaties en AkzoNobel heeft hiervoor de expertise en producten.’
Behoud cultureel erfgoed
Ruud Joosten, lid van de AkzoNobel’s Executive Committee verantwoordelijk voor Decorative Paints zegt dat het bedrijf met de sponsoring wil bijdragen aan het behoud van cultureel erfgoed in Nederland.
‘Dit jaar wordt de voorgevel gerestaureerd. Ook zijn wij betrokken bij de schilderbeurt van de Grote Zaal.’
De sponsorovereenkomst met Het Concertgebouw past volgens het Concertgebouw in eerdere samenwerkingen van AkzoNobel gericht op het behoud van cultureel erfgoed.
Het Nederlandse AkzoNobel is op dit moment verwikkeld in een overnamestrijd met het Amerikaanse PPG.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!