Bij ad hoc onderzoeken komt een opdrachtgever met een business issue naar ons toe. Je hebt als bedrijf een vraag of meerdere vragen gesteld en je zit te springen om de informatie die wij, als Blauw, leveren. Je wilt van ons horen wat je concreet moet doen om vooruit te blijven komen met je bedrijf.
Bij langdurig tracking onderzoek is die urgentie om onderzoeksresultaten al wat minder. Het gaat dan om periodiek onderzoek waarbij je over tijd wilt volgen wat er gebeurt. Dat is belangrijk en interessant, maar het enthousiasme binnen een organisatie om de resultaten te ontvangen wordt al minder. Wat nog moeilijker is, is wanneer onderwerpen spontaan bovenkomen tijdens een (community) onderzoek. Dit is data waar eigenlijk niemand in de organisatie echt op zit te wachten. Oké, je ziet er wel de waarde van in, maar het staat niet op je plan van dit jaar.
Met foresight streaming creëren we als het ware meer werk voor je. En meer werk - dat is vast geen verrassing - daar houden mensen niet van. Dat is trouwens niet uit luiheid, maar uit zelfbescherming. Je hebt vaak al meer dan genoeg op je bordje liggen om je werkdag goed mee te vullen. Je krijgt dan te maken met het ‘not invented here’ syndroom. Je ziet de waarde van het resultaten wel in, maar kan er niets mee en daardoor wordt het onderzoek niet opgepakt binnen een organisatie. Dat begrijpen we helemaal, maar Blauw gelooft dat je deze insights en foresights als bedrijf niet mag laten liggen.
Dan kun je daar toch niet aan voorbij gaan omdat je de tijd niet hebt of het niet bij de juiste mensen krijgt?
Er kan zelfs een meet & greet met community leden worden opgezet. Wanneer medewerkers hun klanten ontmoeten ontstaat er vanzelf betrokkenheid om wél met de resultaten aan de slag te gaan. Medewerkers zien voor wie ze hun best doen en horen wat klanten willen. Stakeholder engagement zorgt voor een gezamenlijk doel binnen je organisatie waar medewerkers zich graag voor inzetten.
Onze Expertise Manager Marketing & Product Management Christian de Jong kan je meer vertellen over stakeholder engagement, onze manier van werken en onze onderzoeken. Neem contact met hem op!
Bij langdurig tracking onderzoek is die urgentie om onderzoeksresultaten al wat minder. Het gaat dan om periodiek onderzoek waarbij je over tijd wilt volgen wat er gebeurt. Dat is belangrijk en interessant, maar het enthousiasme binnen een organisatie om de resultaten te ontvangen wordt al minder. Wat nog moeilijker is, is wanneer onderwerpen spontaan bovenkomen tijdens een (community) onderzoek. Dit is data waar eigenlijk niemand in de organisatie echt op zit te wachten. Oké, je ziet er wel de waarde van in, maar het staat niet op je plan van dit jaar.
Met foresight streaming creëren we als het ware meer werk voor je. En meer werk - dat is vast geen verrassing - daar houden mensen niet van. Dat is trouwens niet uit luiheid, maar uit zelfbescherming. Je hebt vaak al meer dan genoeg op je bordje liggen om je werkdag goed mee te vullen. Je krijgt dan te maken met het ‘not invented here’ syndroom. Je ziet de waarde van het resultaten wel in, maar kan er niets mee en daardoor wordt het onderzoek niet opgepakt binnen een organisatie. Dat begrijpen we helemaal, maar Blauw gelooft dat je deze insights en foresights als bedrijf niet mag laten liggen.
Dan kun je daar toch niet aan voorbij gaan omdat je de tijd niet hebt of het niet bij de juiste mensen krijgt?
Betrokkenheid bij het onderzoek zorgt voor een gezamenlijk doel
Als onderzoeksbureau nemen we je stakeholders mee in het onderzoekstraject. Zodat de resultaten op het moment van oplevering niet rauw op je dak vallen. We delen onze foresights daarom al periodiek tijdens het onderzoek. Er zijn meerdere vormen mogelijk om die stakeholder engagement te realiseren. We versturen nieuwsbrieven, maken magazines en filmpjes om in een verhalende vorm en op een speelse manier jouw organisatie op de hoogte te houden van wat er speelt. Om alvast wat hoogtepunten en belangrijke inzichten te delen die in het community research naar voren komen.Er kan zelfs een meet & greet met community leden worden opgezet. Wanneer medewerkers hun klanten ontmoeten ontstaat er vanzelf betrokkenheid om wél met de resultaten aan de slag te gaan. Medewerkers zien voor wie ze hun best doen en horen wat klanten willen. Stakeholder engagement zorgt voor een gezamenlijk doel binnen je organisatie waar medewerkers zich graag voor inzetten.
Onze Expertise Manager Marketing & Product Management Christian de Jong kan je meer vertellen over stakeholder engagement, onze manier van werken en onze onderzoeken. Neem contact met hem op!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!